SlideShow

10

Yaşadıklarımdan Öğrendiğim Bir Şey Var

   

  Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var:

   Yaşadın mı, yoğunluğuna yaşayacaksın bir şeyi
   Sevgilin bitkin kalmalı öpülmekten
   Sen bitkin düşmelisin koklamaktan bir çiçeği

   İnsan saatlerce bakabilir gökyüzüne
   Denize saatlerce bakabilir, bir kuşa, bir çocuğa
   Yaşamak yeryüzünde, onunla karışmaktır
   Kopmaz kökler salmaktır oraya

   Kucakladın mı sımsıkı kucaklayacaksın arkadaşını
   Kavgaya tüm kaslarınla, gövdenle, tutkunla gireceksin
   Ve uzandın mı bir kez sımsıcak kumlara
   Bir kum tanesi gibi, bir yaprak gibi, bir taş gibi dinleneceksin

   İnsan bütün güzel müzikleri dinlemeli alabildiğine
   Hem de tüm benliği seslerle, ezgilerle dolarcasına

   İnsan balıklama dalmalı içine hayatın
   Bir kayadan zümrüt bir denize dalarcasına

   Uzak ülkeler çekmeli seni, tanımadığın insanlar
   Bütün kitapları okumak, bütün hayatları tanımak arzusuyla yanmalısın
   Değişmemelisin hiç bir şeyle bir bardak su içmenin mutluluğunu
   Fakat ne kadar sevinç varsa yaşamak özlemiyle dolmalısın

   Ve kederi de yaşamalısın, namusluca, bütün benliğinle
   Çünkü acılar da, sevinçler gibi olgunlaştırır insanı
   Kanın karışmalı hayatın büyük dolaşımına
   Dolaşmalı damarlarında hayatın sonsuz taze kanı

   Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var:
   Yaşadın mı büyük yaşayacaksın, ırmaklara,göğe,bütün evrene karışırcasına    
   Çünkü ömür dediğimiz şey, hayata sunulmuş bir armağandır
   Ve hayat, sunulmuş bir armağandır insana


                                Ataol BEHRAMOĞLU

10 Sek Raki:

asabi

kesinlikle katılıyorum. hatta içinde bulunduğum buhrandan dolayı ağlattı bu yazı beni. ağlarken mutlu etti sanki.

Hero of Darkroom

seninde o buhrandan çıkmanı diliyorum... ve buradan seni mutlu edebildiysem gerçekten mutlu oldum..

asabi

uzun zmndır beni mutlu ettiği için sevinen birine ihtiyacım vardı. şimdi daha mutlu oldum :)

Hero of Darkroom

şimdi ben bunu duyunca yine mutlu oldum sonsuz döngüde mutluluk mu bu :D

Hazel

ne muhteşem bir şiir bu.
Çok teşekkürler kuzum.
kendime geldim.

:)

esra altunkaya

evet. yorumlar kısmına her baktığında mutlu olma durumu :)

esra altunkaya

buarada yazıyı bende çok beğendim.

Hero of Darkroom

Hazel; Ne demek kuzum.. 2011 e güzel başlayalım :)

Xesrax; evet evet bide böyle çok şeker okurlar olunca insan bi daha mutlu oluyor.. sağolsunlar..

yazı evet pek güzel .. çok sevdiğim şiirlerden biri..

Neşe

Ataol Behramoğlu'nun en sevdiğim şiiri.

Hero of Darkroom

atayı ata yapan şiir belkide ; sevilmeyecek gibi değil...