SlideShow

10

Blogta Kategori-Resimli Anlatım

Evet arkadaşlar, başlarda blogta kategoriye ne gerek var diyenlerden biriydim. Ama gün geçtikçe post sayısı çok yükseldi ve eski postlar çok derinlere gömüldüler.
Okuyucuya ( var mıdır ki acaba ) kolaylık sağlamak için kategori yapmak şart..

Neyse , googleda blogta nasıl kategori yapılır diye ufak bir araştırma yaptım ve şunu buldum.
Etiket üzerinden kategori yapabiliyorsunuz.
Ama böyle birşey yaptığınız zaman yazılara sadece bir etiket ekleyebiliyorsunuz.
Örnek olarak şöyle : 
Mesela filmlerle ilgili yazdığınız her yazıya " Sinema " etiketini ekliyorsunuz, başka etiket ekleyemezsiniz.
Çünkü blogunuza etiketler gadgetını ekleyip başlığını kategori olarak değiştireceksiniz .
Bu nedenle orada sadece kategori etiketleri çıksın diye yapacağınız şey tek etiket kullanmak olacak.

E tabi buda sitenizin googleda aranıp bulunma ihtimalini epey düşürecek.

Biraz uğraştım ve programcı mantığıyla olaya güzel bir çözüm buldum. 

Önce filmlerle ilgili yazılarınıza gidin hepsine sinema etiketi ekleyin. İstediğiniz kadar etiket ekleyebilirsiniz ama sinema etiketini unutmayın.

Sonra blogunuza "Liste" gadgetını ekleyin.

 Ve daha sonra açılan yerde başlığın adını "Kategoriler" koyun ve Liste Öğesi Ekle kısmına  kategori adını yazın "Sinema" .. Ve aşağıda ki resimde yuvarlak içine alınan yere tıklayın...
Oraya tıkladıktan sonra açılan yere şunu yazın :
http://blogunuzunadı.blogspot.com/search/label/sinema

Bunu hallettikten sonra öğe ekleye tıklayın. Ve daha fazla kategori eklemek isterseniz benzer işlemleri tekrarlayıp halledebilirsiniz...

Alıntı değil alın teri (=


10 Sek Raki:

Lütfücüğüm

yazıya gene istediğin kadar etiket etkileyebilirsin. etiketlerden sadece istediklerini seçersin onlar gözükür sağ panelde.

sayfa öğerinden etiketleri düzenle dediğinde orada seçilen etiketleri göster diye bir seçenek var. oradan istediğini seçebilirsin.

saygılar müdür.

Hero of Darkroom

eyvallah hocam.. oda güzel bir opsiyonmuş..

MaTRuŞKa

Herocan tebrik ederim uğraşından ve bilgilendirmenden ötürü :)

vA_niLLa

Was ist das denn für 'n Scheiss... Total gereksiz :p

Mia Wallace

vayy nasıl da uğraşmışsın tebrike derim :)

FiRSTe

nası üşendim belli diil :)

Hero of Darkroom

Matruşka; teşekkür ederim efenim (=

Hero of Darkroom

Va-NillA; Na ja.. So man :p

Hero of Darkroom

Mia; teşekkür edeirm azıcık uraş verdim : )

Hero of Darkroom

Firste; bak o öyle değil .. Bir trakyalı arkadaşım vardı ondan bana yadigar kaldı sağolsun..
Düzeltiyorum..

"Nası üşendim bellisi yok.. "