SlideShow

6

Edirne Tava Ciğer

Benim enler listemde bulunan en sevdiğim yemek olan Edirne Tava ciğer .. Geçenlerde bir gece o kadar aşerdim ki anlatamam; gece rüyama girdi o derece..
Neyse ertesi sabah kalkıp hemen internette tarifini arayıp buldum. Ve bir kaç gün içerisinde malzemeleri tedarik ettim.
Derken yemeği yapabilmek için vakit bulamadım , ta ki bugüne kadar..
Sonunda kolları sıvayıp attım kendimi mutfağın o soğuk tezgahına...
Buzluktan çıkardığım ciğerin zarını bir güzel temizlemeye başladım. Elim donuyor, buzlar çözüldükçe heryerime bulaşan kan ve burnuma gelen koku beni çileden çıkarıyor..
280 gram aldığım şeyden 120 gram net et çıktı yada çıkmadı emin değilim.
Yalnız o temizleme işlemi nedir arkadaş. 1 saat sürdü . Kan revan içindeyim.. Kollarım ağrıdı falan.
Neyse sonra kanları suda temizledim falan . Bide ne göreyim bi sürü bi sürü zar çıktı ortaya. Suda temizleyince altta kalan zarlar gözükmeye başladı. Artık onları temizlemek için çok geçti . O yüzden saldım. Halimde kalmamıştı zaten.
Neyse aldım bizim yaprak yaprak kesilmiş ve temizlenmiş (ben tarafından) ciğeri ve bandırdım tuza. Yalnız tuzu biraz fazla kaçırmışım bunu yerken anladım. Neyse tuza bandıktan sonra buzdolabına attım ve 20 dakika beklettim..
Daha sonra çıkardım..
Tavaya yağımı koydum ve yağın kızarmasını bekledim.. Bu arada yağın kızarmasını beklerken ciğerlerimi buğday ununa buladım bir güzel..
Ve sonunda tavaya attım.
3 dakika kızarttıktan sonra soğan ve domatesle süslediğim tabağıma servis ettim . Biramı ve tabağımı alarak odama çıktım ve öyle bir geçer zaman ki dizisi eşliğinde afiyetle yedim.
Oh hamile kadınlar gibi rahatladım..

Ve fotoğrafını çektim sizin için..
Tadammm..

6 Sek Raki:

dif

e eline sağlık bence =D

Hero of Darkroom

e pek teşekkür ederim afiyet olsun diyorum (=
ilk denemede bi sorun çıkmadı tuz hariç :D

Adsız

gece gece aç bir karın olarak cidden canım çekti.soğanla müthiş oluyor soğansız yiyemiyorumm.bide böbrekte çok güzel yağı falan off.

Hero of Darkroom

akşın ; bak vicdan azabı çekitm şimdi canını çektirdim diye : )
böbrekte gzüel olur tabi ama kokmaması lazım.. : )
sen türkiyedesin valla uğraşmaya değmez git edirnede ye gel derim sana :)

Sergerdan

Yok aga tam tutturamamışsın (:

Bu sevda nedir çözemedim. Aydın ciğerci var. Ne zaman gitsem kapısında kuyruk var. Ciğer yemek için restoran önünde kuyruk oluştuğunu ilk kez edirnede gördüm.
Yağmurda bile!

Hero of Darkroom

bekar eliyle bu kadar oluyor : )

Bu sevda bi başka. Edirneli olmama rağmen çekiyor.. Aydın ciğercisini biliyorum , efsane yapıyorlar. Fırsat olsada gelip yesek :|