SlideShow

13

Kurban bayrami diskusyon

Kurban bayrami geliyor ; ah simdi istanbulda olmak vardi. Bayramlari pek bi severim.
Sicak aile ortami huzurlu bayram sabahi ve alkollu bayram aksami. Hepsi muthis.
Hem benim bayramlarda isimde olmaz ; ne bekleyen bi sevgili nede baskabisey.
Oyle yaya yaya bayram yaparim yani.
Neyse gelelim kurban tartismalarina.

Bu kurban kesileceklere hayvan severlerin tepkisi ne olur bilmiyorum ama megatronumuz tarken " bu sene az hayvn oldurusun " demis.
Bu aciklamasiyla iki arada bi derede kalip nasil dkkat cekerim diye dusunurken careyi salaklkta bulmus heralde. Neyse onun isi sarki soylemek .Insanlar unlu oluncaa sozleri dha bi gecerli oluyo saniyolar ; fck yrself dble pntrtion...

Gelelim diger konuya ; ben bu sene domuza girmk istyorum.
Simdi domuzu yemesi gunahta kesmeside mi gunah ?
ben almanyadyim ve diyelm ki fakir ve aclara domuz eti dagitmak istyorum.
Benm kurbanm sayilmiyor mu ?

Bu dami gol degil?

13 Sek Raki:

Hazel

çok ilginç bir konu.
İmanın davranışlarda değil kalpte olduğuna inanıyorum.
Orada domuzu hindisi suaygırısı değil, yaptığın yardım önemlidir diye düşünüyorum.
tabi ki senin inancına kalmış :)

Hero of Darkroom

bende ayni senin gibi dusundugum icin soru cumleleriyle hafif elestiri icerikli bu yaziyi yazarken buldum kendimi. lakin tanrinin kalpte olduguna inananlardanim. yetisme tarzim islam olsada dinlere inancim pek tam degil. bu yuzden ben dogru bulduklarimi uyguluorum :)
kendime ozel gunahlarimda olmali diyenlerdenim ...

Hazel

aynı şekilde düşünmemize sevindim.

bir hareketi yanlış yaptın diye tüm yaptıklarının yoka sayılması, bana inandırıcı gelmiyor, özellikle sırf bunlar yüzünden günahkar olacak ve listeden silinecek kadar değersiz olduğumuza inanamıyorum.

Hero of Darkroom

bende sevindim dogrusu.
tabiki silinmiyor gunah baska sevap baska. ki ben vicdana inananlardanim. gunahin cezasini insan zaten kendisine veriyor.
ki sevapta pek bi odullendiriyor kendini.
yani oyle dinin ceza-odul sisteminede gerek yok..

sen sarabini paylasiyorsan eger bence bu sevaptir ; paylasmak guzel sey ..
:)

Hazel

:)
en çok da çocukların "çarpılırsın" işte " günah" gibi tabirlerle korkutulması.

inançlarına yapılan en büyük haksızlık olduğunu düşünüyorum.
ama cahil anne takımının en büyük yardımcısı şu" günah o !" lafı.

Hero of Darkroom

Evet evet din ocu olarak gosterlyr. gerci bence dinin cocukluktan ogretilmesi yasaklanmali.
insan ozgur iradesiyle kendi secmeli inanislarini.
takim tutar gibi din tutuyoruz cok kizdim :)

Hazel

akıllıca evet.
:)

çocuk psikolojisinin üzerindeki etkiler düşünürsek çok yararlı olacağı kesin.

Hero of Darkroom

Hadi bunu projelestirelim ; gerci bizi idam bile ederler bu yuzden :)

Hazel

idam etmeseler bile bir kazaya (!) kurban gideceğimiz kesin :)

kafirlikle falan suçlarlar heralde.İşine gelmeyenler yapar çoğunlukla, gerçek dini bilenler herkesin düşüncesine saygılı olacaktır.

neyse çok derin konular bunlar.

JG ~

"insan ozgur iradesiyle kendi secmeli inanislarini.
takim tutar gibi din tutuyoruz"

Tam şuna benzer bir şey diyecektim ki bi' baktım geç kalmışım. Bence de insan düşüncelerinde özgür olmalı. Ama nedense insanlar çocukları kendilerine benzesin istiyor, kendi doğrularını onlara da benimsetmeye çalışıyor.

Hero of Darkroom

hazel ; evet pek derinler.. neyse en azindan korkumuz yok. ihtiyacimiz olan tek sey gereksiz zamanlarda susmamamayi bilen genclik :)

JG ; özgürlük ve din nedense pek bi arada gitmiyor bugünlerde.. her ebeveyn biraz gunahkardir diyebiliriz o zaman bu dogrultuda.. insani icguduler diyesim geldi ebeveynlere gunahkar demeye dilim varmadi :)

JG ~

evet, aklıma eskiden okuduğum bir yazı geldi böyle söyleyince.
"ben günahkârdım, çünkü inanacak güzel bir yalan bulamamıştım..."

Hero of Darkroom

cok guzel bir yaziymis gercekten.. belkide hic bulunmamali oyle bir yalan ...